40 χρονια (και 32 γενεθλια) μετα…

0fc6507ec13eb25aa9bc06b56947e3c3_XL

“Μαμά διάβασέ μου τα ονόματά τους, πρέπει να ξέρουμε πώς λένε τους φοιτητές…”

Είκοσι λεπτά πριν, έχω σκύψει να αφήσω το λουλούδι μου στην πόρτα. Πρώτη φορά, τώρα, φέτος με τη μικρή να μου κρατάει σφιχτά το χέρι και τα μάτια της να ρουφάνε την εικόνα. Και τα δικά μου να βουρκώνουν από τη φόρτιση που επιτέλους είμαι  εδώ.

Συζητώντας με συναδέλφους την Παρασκευή και λέγοντας ότι το Σάββατο έχουμε κανονίσει με φίλους με τα παιδιά μας να πάμε στο Πολυτεχνείο κι ότι είμαι πολύ ενθουσιασμένη γιατί είναι η πρώτη φορά που θα πάω, με κοιτούσαν με δυσπιστία. “Εσύ; Είναι δυνατόν να μην έχεις πάει ποτέ; Αποκλείεται!” Κι όμως…

Περιμένοντας τους υπόλοιπους να βγουν, κι όπως κοιτούσα γύρω γύρω ρώτησα το Γ.: “Και τότε λίγοι ήταν και κατάφεραν τόσα, τώρα γιατί δε μπορούμε;” Μα, αναρωτήθηκα μετά που το σκεφτόμουν μόνη μου, εδώ χρειάστηκε να φτάσεις 32 για να περάσεις απλά την πόρτα του Πολυτεχνείου, θες να αλλάξεις και την κατάσταση;

Κι όμως, έστω και τώρα, έστω και βάζοντας τη μικρή μπροστά που από πέρσι θέλει να πάει να αφήσει γαρύφαλλα για τους φοιτητές, πήγα κι εγώ. Και δε με ένοιαζε που ήταν λίγο πανηγύρι, δε με ενόχλησαν τα άπειρα κομματικά και μη τραπεζάκια, το πρόχειρα στημένο σκηνικό. Ήμουν εκεί….Στην αυλή του φθινόπωρου …. Με τη μόνη παρέα που θα μπορούσα να είμαι. Μικροί και μεγάλοι με γαρύφαλλα στα χέρια, να περπατάμε και να βλέπουμε ο ένας στα μάτια του άλλου τη συγκίνηση, να εξηγούμε στα παιδιά και να τους δείχνουμε. Ήμουν επιτέλους εκεί…. 

One response to “40 χρονια (και 32 γενεθλια) μετα…

  1. Αυτό που αναρωτήθηκες εσύ το αναρωτιόμαστε οι περισσότεροι. Βλέποντας ξανά μετά από καιρό το χώρο με τα μάτια των Παιδιών ήταν καλή εμπειρία.

Leave a Reply

